26 februari 2006

Trist melodifestival

Melodifestival:
Lyssnade på låtarna på radion tidigare under dagen.
Alltså var jag redan ganska uttråkad när tv-programmet drog igång.
Nåja, det var väl rätt vinnare, trots allt... mitt i tristessen.
Och det är obegripligt att det var Paparizou-lookalike nummer 2 (Mi amore) som gick vidare och inte Paparizou-lookalike nummer 1 (Etymon). Råkade zappa förbi fjolårets riktiga Helena Paparizou och då blev det än mer uppenbart hur otroligt lika Etymon var med originalet.
Och vilken låt var det Kicki D sjöng? Den som vi hört förut? Jag gissade på den där tant-låten med Siwan, Ann-Louise Hansson och vad-hon-nu-heter. Senare tillägg: Towa Carson var namnet men det var inte den låten enligt kvällstidningarna. Utan Anne-Lie Rydés.

Stickning:
Nä. Sjalmönstret kom inte från Brieditis-boken. Återkommer när jag kommit på var jag har hittat det.

Bokrea:
Skulle ju inte dit. Skulle definitivt inte handla. Kom hem med ett gäng böcker.
Beppe Wolgers-biografin, Helena Henschens bok I skuggan av ett brott, Ännu ett exemplar av Kataraina Brieditis braiga stickbok (för att ge bort i present). Och även Nina Yunkers Mera om Ninas bästa råd och Historiebok för kakälskare av Dick Harrison.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin