4 november 2007

Barnkofta

Jag har letat fram ett WIP från i somras. (När övergår ett WIP till att bli ett UFO, egentligen?)

Nåväl, jag väljer att se det här som Work In Progress, trots att jag haft paus några månader.

Det ska bli en bäbiströja i opalgarn, men stickad från ärm till ärm. Jag stickade en i Opals hundertwasser-garn tidigare som jag till slut blev nöjd med, så jag gav mönstret ännu en chans.
Detta är framstycke nummer två.

Hoppas tröjan är färdig innan äldsta vännens bäbis kommer ut i november...


Har förresten hittat en blogg där stickning och återvunnet garn är i centrum. Oerhört vackra - och till synes enkla - filtar. Kolla!

4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej var inne och titta de på bloggen hon återvinner ju verkligen både de hon sticka och de hon hittar på loppis, gillar filtarna på fram sidan men hur roligt ärd et med en sån baksida eller fodrar man dom med något trevligt garn,eller gör man dubbla filtar, nåja de är ju en smaksak, hon verkar ju faktiskt vara en superstickerska 112 filtar!!
Ha de gott,Eva.

Anonym sa...

The yarn is just LOVELY!

Anonym sa...

Är det ett färdigrandat garn eller? Fint blir det iallafall, men påminn mig inte om UFO's, jag har alldeles för många...

Agata sa...

eva - Jo, baksidan är ju alltid ett aber, men jag tycker själv att aviga baksidor är ganska vackra. Det är inga lösa trådar, skulle jag tro.

ming ching - Tack. Jag är själv väldigt förtjust i det. Det blir nog sockor av nystan nummer 2.

lisa - Japp. Det är ett självrandat Opalgarn. Roliga färger och skönt att det mellan allt karamelligt ändå är lite halvtrista gråa nyanser också. Annars blir det lätt för mycket.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin