20 januari 2008

Fynd på tidningspapper

Sovrumsprojektet har kommit ett steg närmare fullbordande. I dag har jag (jaja, duktiga sambon var också med och bar lådor) varit och hämtat fem banankartonger med gamla tidningar. Bland Svenska Journalen, Femina, Husmodern och Ica-kuriren från företrädesvis 50- och 60-talen så fanns det andra roliga saker. Tygproverna från 1945 är bedårande. VIs mönstertidning innehåller bilder på mönster som de här nedanför.
Jag återkommer med mer information om hur det går med alla tidningar. Eftersom jag är en hamster har jag svårt att slänga tidningar som är hela, även fast jag inte behöver alla.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ditt grattis :-)

Åhh, vad mycket gamla tidningar! Min mamma hade många sparade sådana när jag var barn. Min mamma lever och tänker som om det fortfarande var 50-talet, och det är inte kul...

Väldigt söt tekanna. Använder du den, eller är den bara prydnad?

Ha det bra.

Anonym sa...

Åh, tänk om man kunde TAPETSERA ett rum med alla bilderna! SÅ SNYGGT!

Agata sa...

Visst är tidningarna fina!

ulricha - tekannan ska nog användas, men om det blir till te eller till blomvattning vet jag inte än. Nu står den bara som dekoration.

ming ching - det är precis det som är tanken. Jag ska tapetsera med dem, fast inte med de färgglada klänningsteckningarna. Fast det hade varit skojigt.
Nuförtiden kan man ju beställa egna tapeter, så då borde man kunna få till tillräckligt med tapet även om maan bara har några tidningssidor...

Anonym sa...

Härligt - jag har också några fina nummer! Och skönt att höra att det finns fler hamstrare...

Dödergök sa...

Å suck! Jag är bara så kär i 40 och 50-tals illustrationer. Gärna med klämmiga uppmanade rubriker till. Jag samlar ju på flick och pojkböcker från den tiden och ofta är det omslagen som lockar mig.

Clara sa...

Vilka underbara tidningar! Låter som en hel skatt med fem banankartonger!

Agata sa...

Ja, det är en skatt! Roliga Hsmodern från 60-talet förgyller numer mina kvällar. Ska bara välja vad som ska få hamna på sovrumsväggen också. Det blir ett senare problem, efter slipning och målning och sånt tråkigt.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin