20 januari 2008

Sanningen om Agata

Jag har blivit utmanad av Lena.
Sju sanningar om mig själv kommer här:

* Jag klarar inte av att bli obehagligt berörd av saker på tv. När det är otrevligt på tv så chocksomnar jag. Det innebär helt enkelt att jag vänder på mig och, tja... somnar. (Det räcker med att någon ska göra något pinsamt för att jag ska tycka att det är obehagligt.)

* Jag är underhållande (enligt sambon som fick i uppdrag att komma på en sanning om mig.)

* Jag är lite lat och bekväm. (som man lätt kan förstå eftersom jag låter sambon göra mina utmaningar.)

* Jag är paniskt rädd för spindlar. Det begränsar mitt liv en del, för jag går inte gärna ner i källaren eller in i vårat uthus. Men jag jobbar på att komma över det på samma sätt som jag kom över min sprutskräck. Jag bestämde mig helt enkelt för att det inte var värdigt en vuxen person att vara rädd för något som faktiskt gör mindre ont än att noppa ögonbrynen. Alltså slutade jag (nåja) vara rädd.

* Jag lider av en allvarlig hamstringssjuka. Inte bara för min egen del, utan för efterkommande. Om inte jag sparar den där bunten med gamla veckotidningar - vem ska då göra det? Alltså är skåpen fulla med bra-att-ha-saker. Men jag kämpar verkligen för att minska förråden. Åtminstone ibland.

* Jag jobbar ständigt på att bli mer fördragsam med andra. Dumhet kan göra mig galen. Liksom undergivenhet och rena besserwisserbeteenden. Men, som sagt, jag arbetar på att betrakta såna personer som lämpliga träningsobjekt för mitt tålamod.

* Jag är ingen pedant, men jag är lite kinkig när det gäller sängen. Att äta frukost i den kommer inte på fråga. Smulor och elände - nej tack!

Och nu har den här utmaningen åkt runt så många varv att jag låter bli att utmana någon speciell. Den som känner för det kan haka på, okej?

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin