26 januari 2008

På väg mot ett stort äpple

Om några månader bär det av till New York! På endast en vecka ska jag och sambon hinna med det mesta vi vill se i staden. (Det betyder hockey för honom och affärer för mig.)
Givetvis ska det shoppas garn. Har googlat mig fram till Point knitting café, ett kombinerat kafé och garnbutik som ska få besök.

Även Gottaknit ska få påhälsning. Och Knitty city.

Men finns det något annat man inte får missa där? Allt behöver ju inte handla om garn...


I övrigt en lördagseftermiddag - jag bakar. Fast så här ser det inte längre ut i Agataköket (as if det någonsin gjort det...) Istället är det den tyske vännen som blandar, knådar och jäser degen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

AVUNDSJUK! Vill OXÅ åka till NY! Men roligt för dig!

Beträffande korgbågar så är det det enda jag gör ur boken, men det är VÄLDIGT användbart! Man behöver bara bestämma höjd+bredd o *vips* så har man konstruerat en tjusig rund form!

Clara sa...

Så roligt att åka till New York! Hoppas du hittar mycket fint garn.

Dödergök sa...

Tanken på NY känns så romantiskt tilltalande. Jag blev genast avundsjuk när jag tänkte på alla vackra amerikanska sockgarner med SNYGG självrandning och det där fördömda Knit Picks Merino Style som inte går att köpa (mig veteligen) i Sverige.

Sen kom jag att tänka på att jag inte gillar utomlands, att jag är rädd för att flyga och att jag mår dåligt av stressade storstadsmänniskor.

Och se, genast blev jag bara väldigt glad för din skull och inte ett dugg avundsjuk! :)

LaBello sa...

Lyllo! NY står absolut överst på min resmåls-önskelista.

Anonym sa...

AVIS!!! ;)
Säger hon som inte ens har varit i London... men, NY!!! Hej, och hå... vilken lycka... Frågan är om man hittar till garnbutiker, enkelt och lätt där? Lite stort liksom, hihihi... men, det kanske finns än mer/fler att leta bland också, hihihi...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som hoppas att dollarn ligger riktigt bra då... handla massor med garn, MEN... innan du bloggar om allt - lovar att skriva dregelvarning i rubriken då ;)

Agata sa...

Ja, visst låter det härligt! Sist vi åkte utomlands var för sju år sedan, så det är sannerligen dags.

Jag längtar!

görel sa...

Vad kul med garntips i New York! Jag har min syster boendes på ett par timmars avstånd därifrån och funderade på att åka dit en sväng snart. Jag som precis har tagit upp stickning och sånt igen vill förstås kolla in garnbutikerna! Om jag hinner dit före dig kan jag ju kanske rapportera lite.

Annars finns det ju hur mycket som helst i NY, det beror ju på vad man gillar. Mina barn (tonåringar) är väldigt förtjusta i Chinatown så där har vi varit ett par gånger . Oj, det låter ju nästan som om vi pendlade, så är det ju inte, men vi har varit över några gånger och hälsat på kusinerna och då har vi passat på att ta en sväng till "the city".

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin