16 mars 2008

Lady E sitter fint

Äntligen har jag fått mitt efterlängtade Nor0 Silk Garden 211. Tack vare Maria på Garnkorgen.

Den först anlitade leverantören har ägnat sig åt så många konstiga ursäkter och undanflykter så till slut valde jag att annullera beställningen därifrån. Inte ens det lyckades hon förstå, utan skyllde på att hon hade försökt ringa. Men alla mina telefoner har svarare som går igång och där har hon inte lämnat något meddelande. Alltså tolkar jag det som ytterligare en crappig ursäkt från en kass serviceperson.
Nog om henne
.

Nu kan jag sticka färdigt, men jag har lite svårt att bestämma mig för hur lång den ska bli. Nu är den 150 centimeter, men eftersom jag vill ha en lång sjal och inte något som bara täcker axlarna så fortsätter jag minst 25 centimeter. Tror jag.

Under Lady Eleonore står en nyfådd fåtölj som kommer från svärföräldrarna. Jag älskar den här fåtöljen! Vackert röd i sammet, och knappt sliten alls. Och att det är sambons mormors gamla älsklingsfåtölj gör inte saken sämre.

Gårdagens schlagerfinal tillbringades med trevliga vänner och dagen har kryddats med NY-surfning och en långpromenad. Härligt!

10 kommentarer:

Broarne sa...

Åh tyger och tapeter det får mig att gå igång som vanligt...de ränderna går aldrig ur...
:o)
Annmarie

Anonym sa...

Så vacker!

Dödergök sa...

Vad skönt att du fick tag på garn på annat sätt och slapp tjafsa mer med det första stället. Jag är så glad över att jag sluppit strul med garnleverantörer för sånt där kan göra mig till ett litet bitch-monster och det vill jag ju inte vara. :)

Anonym sa...

Vad är väl en sjal på fåtöljen? Alldeles, alldeles... UNDERBAR!

Heldri sa...

Så fin hon blir din Lady. Norogarnet har verkligen underbara färger!

Byian sa...

Kanonsnygg Lady du gjort. Jag måste ta mig i kragen och sticka lite Noro en dag, en sådan färgkaskad

Susilull sa...

Härlig fotölj! Och "lilla" Ladyn är fantastisk, vilka färger!!

New York, New York - va kul det låter!
Ha en riktigt bra resa!!

Agata sa...

Tack!

Vad roligt att ni tycker lika mycket om min Lady och min fåtölj som jag gör!

Jag stickar och stickar. NI kväll får Ladyn följa med på stickkafé. Fåtöljen lämnade jag hemma. Den ska få ett nytt, fasthäftat tyg undertill för hon kan inte riktigt hålla tätt.

Marias stickning och läsning sa...

Vad synd att jag inte kunde komma och se schalen irl häromkvällen. Men det kommer ju fler onsdagar.

Anonym sa...

Wow! Härlig fotölj och uuuuunderbar sjal! Och jodå, garnet i sockan är Fabel. :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin