22 mars 2008

Nä, men hörni...

Då säger jag hastalavista. Eller bye bye. Eller något annat internationellt.
Nästa gång vi hörs av är jag antingen på något obskyrt internetfik i New York och vilar mina trötta fötter eller hemma med väskorna fulla med fynd.
Några andra alternativ finns inte i min begreppsvärld just nu.

Och för alla sticknördar - så här ser min packning ut. (Ni andra får inte läsa för jag är medveten om att jag framstår som en störd människa nu):Jag kunde inte välja. Tänk om jag tröttnar på någon av dem. Eller om något blir konfiskerat i säkerhetskontrollen...
Alltså, i handväskan packar jag ner en liten bäbissockstickning med Fabel och korta, korta stickor.
I det lite större handbagaget hamnar en vuxensocksstickning i opal med rundstickor i trä.
Och dessutom plockar jag med mig två bomullsnystan, en virknål och en virkskola för dummies.

Men det räcker givetvis inte. Till bilresan till Arlanda får Lady E följa med. Nu när jag har både garn och nyväckt kontstickningslust så måste jag hålla i det.
Sa jag att min ambition är att besöka minst tre garnbutiker och ett stickkafé over there? Ifall jag behöver något nytt projekt, alltså.

*Mouahahahahahha*

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en riktigt trevlig resa och hoppas att du gör många härliga garnfynd i NY. Jag är inte alls avundsjuk.... ;-)

Eva i Halmstad sa...

Ha en riktigt trevlig resa. Hoppas du gör många roliga fynd.
HA de så gott på dej, och Glad Påsk också.
Eva.

Dödergök sa...

Hoppas att du får roligt i det stora läskiga landet i väster, ser franm emot en reseskildring när du kommer hem!

Anonym sa...

Så KUUUL att åka till New York! Hoppas det blir jättespännande o kanske t o m lite vårväder!

Anonym sa...

Åh, då ska du kolla efter virknålar med handtag, alltså inte handtag, men som är tjockare överst och sköna att hålla i. Dom går inte att få tag på här i Sverige. Jag hittar då inga i allafall. Och köp många coola mönsterböcker! Have a nice ande safe trip!

Anonym sa...

Hoppas du har det riktigt bra over there...Ska bli kul att höra om resan!

Anonym sa...

HA en bra resa och lycka till med virkningen!!!
Din hemlis

Anonym sa...

Men åh vad kul att komma iväg! Hoppas du får en härlig resa!

Humlan sa...

Hoppas att du inte blev av med alla stickor och virknålar på vägen till planet. Och jag kan bara tänka mig vilka härliga garnfynd som du kommer att göra... *suckar avundsjukt*

Bland garnnystan och sytråd sa...

Ha en riktigt trevlig resa! Vet precis hur det är när man inte kan välja resestickning. Det slinker lätt ner något/några extra nystan.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin