15 april 2008

Jo, jag stickar också...

Men det känns så enahanda att här gång på gång skriva om mina evighetsstickningar som sakta, sakta utvecklas.

Fast lite nya saker har jag påbörjat:

Inspirerad av Anna har jag nu tagit mig an en restgarnshalsduk på tvären. När tv-programmen är alldeles för intressanta är det skönt att kunna plocka fram en enkel rätsstickning där varje varv får ny färg.

Och min loppisfyndade påtdocka har också plockats fram. I New York såg jag en kul halsduk stickad av I-cord, och nu tänker jag göra en egen version. Men Kaunigarnet är nog lite för tunt för den där fylliga känslan. Nåja, jag fortsätter väl ett tag och ser hur det blir.

Det kommer bilder. Snart.

1 kommentar:

Lena sa...

Men nu är det ju onsdag. Jag är så nyfiken ! Har Karlstadsoffan anänt? Hur många kolli blev det?

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin