15 maj 2008

Ambivalenta drömmar

Jag har ambivalenta känslor inför Odd Molly-stilen. Å ena sidan finns det jättemycket fina saker, som den här härliga klänningen som jag gärna skulle köpa om jag visste att jag kunde ha den här figurskurna modellen.
Å andra sidan finns det mycket som känns rejält överarbetat och mest består av väldigt mycket tyg.
För att inte tala om priset. PRISET! Galet dyrt.
Ändå kan jag inte låta bli att drömma lite om Odd Mollys roliga värld.



Jag har skrivit det förut - emellanåt när jag ser Odd Molly-kläder så drabbas jag mest av en känsla av att jag kan sy något liknande själv. Symaskinen finns. Tygerna finns. Kunskapen finns. Det är bara orken som saknas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den är verkligen jättesöt o jag gillar speciellt deras stickade kappor/koftor - mums! Själv har jag snöat in på den här sajten (VARNING!) o låtsashandlat, dvs lagt i kundvagnen utan att passera KÖP. Mycket roligare än man skulle kunna tro!

Susilull sa...

Hoppas du mår bättre och kanske kunnat avsluta din fantastiska Lade Eleanore.
Jag håller med dig om Odd Molly - är väldigt tilltalad av stilen, men varje gång jag vänder på en prislapp tänker jag - det där kan jag väl tråckla ihop själv!!

Ha det bra!

Maud/En bok om dagen sa...

Jag drällde in på en affär idag, där de sålde ut bland annat Odd Molly-blusar för halva priset - men inte ens då blev det en vettig prislapp... Eller så är det jag som är snål. Sisådär 700:- för en blus, och då är rabatten avdragen.

Nä.

Efwa - Medea sa...

det är helt sjukt dyra kläder och har man bara en symaskin och lite tygstuvar kan man ju fixa till liknande hur lätt som helst. jag gillar deras virkade kappa och tro det eller ej så har garnstudio mönster på exakt en sådan och det är inget nytt mönster. har odd molly kopierat?? ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin