12 juni 2008

Hurra - ett kedjebrev!

Äntligen drar det runt ett kedjebrev som är i min smak: Skicka en läst pocketbok till den översta på tvåperson-listan och skriv upp dig själv underst. Skicka till sex läskunniga vänner.

Hurra! Jag tror att jag ska skicka två pocketar så att jag blir av med några.

Å andra sidan ska jag så småningom få 36 pocketar, så det verkar inte som om det kommer minska i bokhyllorna, direkt.

Bäst av allt - jag kommer inte drabbas av sju års olycka om jag inte skickar kedjebrevet vidare... Åtminstone står det inget i brevet. Men vad vet man - det kanske man drabbas av om man skickar fel bok. Jag skulle kunna skicka den outhärdliga boken "Pojken som kallades för det". Bara för att testa, alltså.



Eller så väntar jag in nästa bokcirkel som ska vara hemma hos mig, och uppmanar alla att ta med sig pocketar de vill bli av med. Sedan får man ta lika många man haft med sig. Kan det funka?

7 kommentarer:

Tomtan sa...

Skickade iväg 6 brev och fick igen 1 bok (som jag inte har läst... ännu). Annars var det en kul idé. FAst din verkar inte så dumheller.. //E

Anonym sa...

Det är ju jättesmart att ha ett byte inom bokcirkeln. Vi skulle kunna göra en sån variant med garn också.... *funderar*

Agata sa...

två nystan - Ja, det är ju så det brukar bli. Trist.
Jag tänkte motverka den trenden genom att omedelbart lägga två brev på lådan.

cina - Ingen dum idé med nystan! Det måste vi fundera mer på!

Marias stickning och läsning sa...

Också jag har fått brevet om pocketboksbyte och skickade både brev och en bok vidare. Tillbaka har efter snart 2 mån kommit en bok. Blev glad för det var en bok jag verkligen ville läsa (Kvinnor på ett tåg).
Att byta garn skulle ju också kunna vara en idé.

essko sa...

Har också skickat vidare pocketbok....det har iofs bara gått en månad men hittills har det kommit ....ehh, Noll böcker:/ Jaja, håller med om att den sortens kedjebrev är långt bättre än alla de där med sju års olycka som hargjort att jag alltid kastar alla kedjebrev olästa (utom just det här då)...

Anonym sa...

Jag har så trista vänner som inte läser böcker så jag har svårt att få ihop sex stycken som vill vara med. Jag tyckte att det var en suverän ide och skulle kunna skicka iväg en bunt böcker. Kanske du och jag skulle byta lite Agata?

Agata sa...

Men sickna trista människor det fins som inte förstår att det här är ett roligt kedjebrev.


Lisa - Ja! Jag kan ta med mig ett helt gäng och komma förbi Kalix i sommar när semestern infunnit sig. Jag är ju ändå i krokarna (Vad är väl tio mil för en äkta norrlänning?) Annars kan vi skicka!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin