24 augusti 2008

Ibland blir det rätt, ibland blir det fel

Minns ni den här? Min påbörjade vante som redan från början blev alldeles för stor, men istället för att riva upp så fortsatte jag med ambitionen att tillverka ett fodral till min precious I-phone.Efter två vändor i tvättmaskinen ser den ut såhär, men är fortfarande för stor.

Till vardags går jag ofta och svär över att jag saknar fickor i mina kläder. På jobbet, där jag varken går runt med handväska eller ytterkläder blir det rent av besvärande emellanåt.

Om jag tyckte att den här lilla rosagröna påsen var otroligt snygg skulle jag kunna påta en lång snodd och göra en liten väska av den som kunde få innehålla nyckelkort, fikapengar, telefoner och pennor på jobbet.
Det tycker jag inte så det tänker jag inte göra.

Istället ska jag sticka en halsduk, vika upp ändarna och på så sätt få hängande fickor för allt viktigt.
Eftersom jag sitter på tre härvor Manos del Uruguay så kanske jag ger mig på My so called scarf, även om jag instinktivt försöker ducka för alla stick-drev som plötsligt drar igång.
Eller så ska jag släppa prettoambitionerna och enkelt konstatera att hausser kommer för att något är ovanligt snyggt och bra.
Ska fundera vidare...

1 kommentar:

Anonym sa...

Den är jättefin:)

det finns en utmaning till dig på min blogg:)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin