4 september 2008

Karaktärsdanande

Nä. Varför ska man göra klart tråkiga stickningar när man kan börja på något nytt och fräscht.
Ett nytt projekt har därför sett dagens ljus.

Mina nyligen inköpta härvor Ishav från Färgkraft ska bli en långväst. Med huva.
Jag modifierar ett av Färgkrafts egna mönster på långkofta med huva genom att ta bort ärmarna och kanske göra något lite mer figursmickrande i midjan.

Den blir 60 cm till ärmhålen.
I entrådigt garn och mosstickning.
Är planen.

Det lutar åt att den nog inte kommer bli 60 cm till ärmhålen utan snarare 20, för det här kan vara en av de tråkigare och långsammare stickningar jag gett mig på.

Karaktärsdanande kanske är bra, men det finns gränser.

Nåväl - jag ger det ett försök. Tröttnar jag kan jag ju alltid göra en till sjal.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin