4 september 2008

Sånt som upptar min hjärna

* Nu är det nog kört. Jag har väntat länge nog, och nu har jag släppt hoppet om att en Ikeakatalog ska dimpa ner i brevlådan.
Är det för att vi har en Nejtacktillreklam-lapp på brevlådan? Varför räknas Ikeakatalogen som reklam? Är den inte att klassa som samhällsinformation?

* Jag längtar efter mitt sista Hemlis 4-paket. Har försökt klura ut vilken hemlis jag har, men det är inte lätt. En A som väntar på leverans... Å så nått med en grönögd katt... Nej, jag är ledsen. Jag har inte en aning.

* Hur är det möjligt att fönstrena är smutsiga igen. Det är ju bara .... hmm... femsex... sju månader sedan sambon putsade dem. Hur ofta ska man behöva göra sånt tråkjobb egentligen?
Förr hade jag som princip att bara putsa fönster vid flyttstädning - vare sig det behövdes eller inte. Det kan funka om man flyttar varje eller vartannat år.
Sedan vi köpte hus så fungerar inte den strategin eftersom vi bott här i snart sex år.

* Vart tar tiden vägen? Jag hinner ingenting.

8 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Håller helt klart med dig om tiden, den är för kort... Men du, jag har fått ikeakatalogen trots "Nej reklam" skylt... Hm. Tråkgt att bli utan. Kan man inte beställa från deras hemsida? Ha det fint:)

Anonym sa...

Hm, har fått TVÅ Ikeakataloger tom ;) Mina är tom adresserade, så... De lyckas alltså med två hit ;)
Tid? Vad är det?
Må så grankott...

Ingalill sa...

Ingen katalog här inte... och jag har ingen skylt på brevlådan.Kommer väl så småningom hoppas jag!

Myggan sa...

Haha, det enda roliga med fönstertvätt är att det blir fint sen. Gubben lovade för två år sen att han skulle putsa sovrumsfönstrerna som han skvätte ner. Undrens tid är inte förbi, nu är det gjort. (jag har putsat de andra lite oftare)
/Myggan

Myggan sa...

Jag ser att kommentaren kan misstolkas. = )Han skvätte ner dem med smutsigt vatten, utifrån.
/Myggan

Anonym sa...

Men det är ju jag ju,
som gillar katter och grönt och som bor söder om dig men norr om västkusten ;)
Har fått veta att grejorna postas till mig i morgon så i början på nästa vecka ska jag nog få iväg paketet till dig.

Agata sa...

Rosa hemmet - Jo, det kunde man. Nu har jag beställt årets Ikeakatalog.

Bim - Hmm. Ikeaguden verkar hålla sin hand över dig. Två kataloger är för bra för att vara sant.

Ingalill - Jo, så tänkte jag med men nu har jag beställt en.

myggan - Fniss. Skönt med en rättelse.

anonym - Ja, det är mycket möjligt att det är du. Jag veeet ju fortfarande inte vem det är, så jag litar på dig. ;-)

Anonym sa...

Vår tredje IKEA-katalog damp ner i brevlådan idag...

Du har fått en utmärkelse på min blogg.

Ha en trevlig helg.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin