14 oktober 2008

Såhär ligger det till:

Det blev ett par boots från Caterpillar. Svarta i läder som håller länge, med ett trevligt lågt skaft som tillåter raggsockor och benvärmare som sticker upp.
Kanske är det därför som jag har ...


... gått med i Stickameras Sockklubb, eftersom hon så generöst erbjöd oss som inte hoppade på från början att gå med nu. Det kan jag behöva som aldrig orkar ta mig för något sockstickarprojekt.


Jag har stickat klart mina halvvantar.
Opalgarn. Ett turkost och ett multifärgat. När jag väl skulle ge mig på tummarna hade fantasin och tålamodet trytit, så de blev bara stickade i det multifärgade garnet rakt upp och ner.
Vad som är viktigare med den här bilden är att det är premiär för ett foto taget med min nya mobilkamera.
En Nokia E66 som är en smula för avancerad för mig. Fast det beror nog mest på att jag sällan orkar läsa en manual utan istället testar mig fram. Det tar lite tid, men man får ett ganska spännande liv! ;-)


Dessutom har jag ett nytt klädprojekt på gång. Eftersom jag tycker om klänningar och tunikor över leggings och samtidigt äger mycket tyg - väldigt mycket tyg - så ska jag ta mig i kragen och sy några tunikor till mig själv. Det blir ju så gott som gratis. Nä, argumentera inte emot här. Håll bara med mig. Och då kan jag ju spara alla klädpengarna istället. Till en ny bil eller ett barn eller vad man nu kan behöva. Smart va!


Just det ja - loppisfynden. Luktar inget i torrt tillstånd. Är fortfarande lätt rosatonade, men jag har bestämt mig för att det är fint. Ett felfritt bolstervar med beige botten och ränder i klara färger, ja sånt kan man ju inte gå förbi.
En hop pannlappar. Nio stycken för en tjuga. Finfint pris. Fin rosa färgton... Underst en slaktad klänning som jag fick gratis. Tyget är ljuvligt och kan säkert komma till användning, även om det inte räcker till en hel tunika åt mig!

8 kommentarer:

MiA sa...

Håller helt och hållet med :)

Ha det gott!
MiA

Anonym sa...

Störtsnygga boots! Var hittar man såna måntro? Har letat runt på nätet, men utan framgång - har du nåt artikelnr till dem?

Agata sa...

mia - Kul. Inte för att jag förstod vad, men det är alltid trevligt med medhåll! ;-)

ming chong - modellen heter Outlwa, och jag hittade den bland annat hos Euro sko. Men jag har sett den på andra ställen också. Mycket trevlig lädersko! Ger mig vibbar av barndomens allvädersstävelmodell. ;-)

Maria sa...

Pannlappar - fina!!

Caterpillardojjor mer snygga och sköna, förmodar jag än de du visade tidigare =) Sådana som du köpt skulle jag också kunna tänka mig, de påminner om ett par som jag hade för ganska länge sedan.

Anonym sa...

Minsann, fanns det inte en Euro sko i Globen! Det blir nog en utflykt nästan genast!

O tack för felskriningarna - Ming Chong! *fniss* Tror jag lagt på hullet...

O den berömda stöveln OUTLWA!

Hihi... Felskrivningar rules!

Anonym sa...

Tack för informationen skulle jag såklart oxå säga!

Anonym sa...

O se, lyckades jag inte alldeles SJÄLV med en FELSKRINING...

Anonym sa...

Snart kan du virka ihop dina lappar? eller snart o snart.. du har en hel del nu va? :o)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin