15 oktober 2008

Who is the inspiration?



Jag har egentligen massor med saker på att-göralistan. Både när det gäller inredning och allmänt påtande i allmänhet och stickning i synnerhet.
Det finns rejält med tyg, bräder och målarfärg. För att inte tala om garn.
Men inspirationen saknas.

Så jag stickar vidare på trygga men trista sticken som aldrig tar slut. När jsg istället skulle vilja ha orken att lägga upp till nytt och roligt. Men jag orkar inte ens ta fram mönsterpärmarna och leta reda på det jag vet att jag egentligen vill göra.

Så snacka går ju, Chicago. "You´re the inspiration". My ass.

För övrigt är detta en dag då jag morrar och bits. Inte direkt höjdarläge för stickkafé, men jag stoppar väl ner potatissjalen i stickpåsen, tar på mig min munkorg och går dit. En bit chokladkaka kan ju aldrig skada...

För övrigt hade jag den här låten inspelad på ena sidan på ett c90-band en gång i forntiden. För detta inträffade sig innan repeatfunktionen var uppfunnen och orka spola tillbaka. På andra sidan fanns Against alla odds med Phil Collins.


Enjoy.

1 kommentar:

Anna sa...

har varit där i en inspirations svacka... det är jobbigt, tungt och man förstår inte hur alla andra kan ploppa ideer högt och lågt men snart är du tillbaxs....

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin