28 november 2009

Gamla favoriter

Som prepubertal medelklassunge i mitten av 80-talet lyssnade jag en hel del på radio. På kvällarna var det ofta Dialog med Luren och på helgen Tracks. Däremellan lyssnade jag på det mesta med musik.
Och så spelade jag in blandband. Eller fyllde hela C-90 band med en och samma låt. Ett lyssnade jag på å mycket att det blev utslitet.
På en sida hade jag den här:


Och på den andra sidan den här:


Eller när jag hörde den här romantiska låten på radion en kväll 1984! Men vad hände med Jim Diamond mer?

2 kommentarer:

Johanne Ländin sa...

C90-band, ja det var tider det!

Morgana sa...

Åh Tracks.
Och sitta på helspänn och trycka record/paus/record/paus/stop/spola/record/paus och Nothing compares 2 you som låg etta huuuuuuuur länge som helst. :-)
Jag har fortfarande kvar en hel del blandband... ljuva nostalgi :-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin