19 december 2009

Bud som gav resultat

Jag har varit vild på Tradera den sista tiden. Och hem i lådan har en fin tvättpåse kommit. Inget märkvärdigt broderi, men jag gillar enkelheten.
Den får bli stickpåse.
Några till synes orörda monogramband i originalkartong blev mina också! Om jag kan min svenska språket-historia så kan de här vara från före 1907 då stavningsreformen som tog bort alla knasiga dubbelstavningar försvann.

Och den här sortens brickor kan man hitta på fler ställen i min blogg. Två knasiga undulater på plåtbricka var för knäppt för att kunna motstå. Påminner mig om Ida och Malte som mina stackars, vanskötta undulater hette i min barndom.
Vad ni gör - gå aldrig på att barn ska sköta djur själva. Sånt händer inte. Been there, done that.

Nästa bricka kom från samma ställe, men den är en smula mindre än fågelbrickan, och passar därför inte riktigt in i samlingen. Men motivet är skönt juligt och brickan är härligt använd.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin