12 juni 2012

Ätbart på S


Den sista tiden har jag blivit beroende av den här sortens sallad. Och för mig är det jättestort eftersom jag tidigare tyckt att sallad ska innehålla, ja ... sallad.

Men nu gjorde jag en mantagervadmanhaver-sallad och blandade en burk blandade bönor med en paprika, ett päron, några rädisor och lite annat gott och blandat. Skvätte över lite tranbärsbalsamico och serverade med mat. Mycket gott! Och det fungerar till allt!



Dessutom har jag kokat saft. Rabarbersaft var tanken. Men eftersom jag *host* lyckades fördubbla mängden socker så fick jag börja panikleta i frysen efter någon utfyllnad. För min lilla anspråkslösa rabarberodling räckte inte riktigt till.
Så det blev några påsar äppelbitar också, och en rödbeta för färgens skull.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin