27 april 2017

Nu är vi klara!

För snart sju år sedan hade vi precis renoverat den blivande sonens barnrum.

Nu när jag tittar på de gamla bilderna blir jag helt fascinerad över hur lite leksaker han hade. Och det var verkligen något som bekymrade mig i början - att han inte skulle ha något att leka med!
Nu kan jag inte begripa att det varit så, när hans rum översköljs av märkliga plastleksaker, fula monsterhigh-dockor, papper, böcker, skräp, pyssel och legobitar.

Nu har vi gått igenom allt det och rensat ut mängder. De båda barnens rum har inretts och fyllts med saker och vi har försökt dela upp vem som ska ha vad från det gemensamma rummet. Och äntligen är vi klara. (Ja, eller i vintras. Men ibland tar det tid att få ut saker på bloggen.)
Det har tagit tid. För först skulle vi dela ett stort rum i två små rum. Och för att kunna göra det behövde det tömmas. Och för att kunna tömma så behövde vi köpa en barack som kunde fungera som varmförråd.
Så att vi nu står där vi är, med två färdiga barnrum, känns helt fantastiskt. Där de fått välja tapeterna själva.


Sonen ville ha ett naturrum. Och det mesta är fyndat begagnat. Och på den här bilden syns inte den fina fototapeten till höger där solen strilar ner i en björkskog.


Dottern ville ha fina fåglar på tapeten och jag hittade en silkesimitationmatta på auktion som passade både i storlek och färg. Dessutom sover hon i en våningssäng som inte syns på bilden.

Bilderna togs i vintras och sedan dess har rummen överfyllts med leksaker och prylar, så de är inte lika stylish som de här bilderna. Så de får ni inte se. ;-)

3 kommentarer:

Heidi sa...

Wow! Vilket projekt!

Så stolta dom måste ha varit över att få helt egna rum, där dom själva har varit med och valt ut hur respektive rum skall se ut:)

Unknown sa...

Det viktigaste i denna värld är familj och kärlek, levande liv utan min man var en riktig röra för mig och mina barn. Jag är så glad att ta min ex tillbaka med hjälp av Dr.Oduduwa. Min största överraskning var att 3dagen efter att doktorn förberedde min kärleksspell, min man som övergav mig, min man tog bort mitt nummer från hans telefon, inga samtal och inga textmeddelanden från honom i mer än 14 månader plötsligt oväntat ringde mig och jag är så glad att vi har kommit för att bli igen genom doktor Oduduwa hjälp och hjälp. Jag är så glad att vara med min man i kärlek mer än någonsin tidigare. Dr Oduduwa är en stor kärlekskärlek, du kan kontakta oduduwa om du behöver hans assistent för att luncha en kärleksåtergivelse, för jag vet att han kan hjälpa dig också, Magic love stava för att ta tillbaka ex, Magic Love stava för att sluta skilsmässa och magisk förtrollning för att vinna domstolsfall och Magic Spell för att föda barn som egen.
kontakta Oduduwa Spell Caster via hans personliga email: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
Tel: +13019658857

MARKO sa...

Po zanimanju sam advokat, to mi je bila zelja od detinjstva.Dok sam studirao upoznao sam jednu djevojku i zaljubio sam se na prvi pogled.Bila je nedodirljiva , nije obraćala pažnju ni na koga.Svi su trčali za njom a ona ih je sve ignorirala.Meni je pružila priliku, bilo je prvih mjesec dana lepo, počele su svadje...Ostavila me je.
Patio san, plakao, propao sam....Od advokata, do ulicara.Financijski sam bio u nuli.Nista nije išlo.Onda sam upoznao Hanu, žena koja nije ni astrolog ni Gatara.VEC ZENA KOJA ZELI DA POMOGNE LJUDIMA KOJI SU STVARNO U NEVOLJI.NE PROSIPA PRAZNE PRICE, VEC CUTI I RADI.
NIJE ZELELA NIKAD DA SE BAVI OVIM, ALI JA ZELIM DA JOJ SE ZAHVALIM I DA DAM NJEN BROJ.
LJUDI, ZENA POMAZE SVIMA, SVAKI PROBLEM RESAVA
PREKO VIBERA I VACAPA JE MOZETE KONTAKTIRATI
+385 99 65 68902

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin