16 november 2008

Ordnung muss sein

Vi har haft stor möbelrensning på mitt jobb, och jag lade raskt vantarna på de här arkitektlådorna som är i tre delar.
Först hade jag tänkt använda dem som sockel under gästsängen, men jag tror att det blir lite opraktiskt om man vill komma åt alla lådor då. Så nu står alla på varandra. På sikt kanske en sektion plockas bort, för då blir det en mycket behändig arbetsbänkshöjd på den. Och så kanske den blir vit, men inte just nu.
Den är inte världens vackraste, men om man är samlare av små, bra saker så är den ljuvlig ...

Där andra kanske ser kaos ser jag bara ordning. Nu ryms alla min knappar i en låda, och de ligger praktiskt taget i ett enda lager. Mycket bra.
En låda innehåller spetsar, men jag har inte riktigt hittat alla så än så länge ser det lite torftigt ut.

Mina precious pannlappar ryms i en låda, fastän de är fler än hundra. De ligger i travar om fem och fem. Lätträknat och färgsorterat.

I en låda ska mina band rymmas. Vi får väl se om det blir så när jag hittat igen allt jag äger.

Så småningom ska även akvarellfärger, pärlor, vackra papper, sytråd och andra användbara saker få varsin låda.

Tills nu har jag aldrig haft alla mina saker på samma ställe, för när någon samling växt ur förvaringen, har jag bara fortsatt på någon ny, och inte samlat allt på samma ställe. Så för mig innebär den här möbeln ordning och reda. Wunderbar!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter fantastisk. Just dessa skåp är ju väldigt svårt att få tag i. Det blir säkert bra! Hälsningar / ela

Eva i Halmstad sa...

Sådana lådor hade verkligen behövts hemma hos mej.
Eva

Fru P sa...

Underbart, är avundsjuk. En skattkista, helt enkelt.

Anonym sa...

Ser att du lyckats frakta hem alla tre delarna nu. Verkligen ett fantastiskt bra sätt att använda en arkitektbyrå på, om man nu inte har massor av stora pappersark eller kartor. Passar ju utmärkt till dina samlingar!

Anonym sa...

Och sen får jag ärva dom efter dig va? Har letat såna i typ 15 år!

Agata sa...

ela - Ja, jag har förstått att de är knepiga att hitta. Åtminstone gratis. ;-)

eva - De är verkligen helt utmärkta till förvaring!

fru p - Ja. Full med fina braatthasaker.

maria - det svåra var inte att få hem dem, utan att komma sig för att plocka ut dem ur bilen. Den understa har fått åka fram och tillbaka till stan många gånger. ;-)

lisa - Japp. Det står redan i mitt testamente. "Arkitektlådorna ska hon i ett litet hus i Kalix ha." Bra så?

Jojjo sa...

om du inte redan hade testamenterat bort dem skulle jag ha velat köpa den sektion som plockas bort. Det skulle blivit en perfekt överraskning åt min mamma som samlar på pepparkaksformar.

Om Lisa mot förmodan ångrar sig så får du minsann kommentera hos mig när du vill göra arbetsbänk av byrån!

Annars kan jag bara berätta att din blogg är jättemysig och trevlig och har stört mig lite på jobbet idag :)

Ha en bra dag!
/Johanna

Agata sa...

johanna - Jag är så glad över att kunna störa lite grann! Välkommen!
Än har jag inte kommit så mycket längre i beslutet om arkitektlådorna ska vara kvar eller adopteras bort. De står där de står ett tag till, i alla fall.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin