1 december 2012

Fröjda dig, det är advent

Adventshelg. Efterlängtad och skön. Fast eftersom vi har bjudit in till sedvanligt glöggmys i morgon så är den här dagen överfull med arbetsuppgifter. För jag lyckas aldrig bjuda in med måtta. Med barn och vuxna kommer vi nog bli strax under 40 personer! Härligt! Och ändå kommer jag då och då på fler som jag skulle vilja bjuda också.
Nå, det får bli en annan gång.

Jag har gjort några ljushållare på min keramikkurs. Två har fått ta plats ovanför kökssoffan.Inspirationen kom från gamla porslinskärbrädor.


Nä. Det här går inte. Adventsstjärnorna ska sättas upp och övervåningen dammsugas och saker plockas i ordning och mat lagas.

Ha en härlig adventshelg med mycket snö. Det har vi!

1 kommentar:

nattugglan sa...

oj de va många om det kommer 40 pers..men visst är såntdär partaj kul!! va fina dina "skärbrädor" va!.. här har vi -19..o ingen snö.ha en bra advent

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin